Mode ondernemers - Op school
Een groep kinderen gaat de uitdaging aan om hun eigen duurzame mode merk te ontwikkelen en het het meest succesvolle bedrijf te worden! In dit programma ontwikkelen de kinderen 21e-eeuwse vaardigheden als creatief- en oplossingsgericht denken, samenwerken en presenteren. Allereerst onderzoeken de kinderen de productieketen van kleding. Om de nieuwe modemerken tot leven te laten komen ontwerpen de bedrijfjes een eigen bedrijfslogo en keurmerk. Onder begeleiding van een professioneel ontwerper geven de kinderen de eigen collectie kleding vorm en werken ze aan het eindproduct. Om de eigen kledinglijn te verkopen leren de kinderen in workshops marketing, pitchen en/ of budgetteren hoe zij hun product kunnen promoten. Dan is het tijd voor het eindevenement: de (kl)eerlijke modemarkt! Hier verkopen de kinderen hun zelf ontworpen kleding aan ouders, vriendjes en familie.
Doel
Leren dat in de huidige mode-industrie het oneerlijk verdeeld is en hoe het eerlijker en duurzamer kan. Leren hoe je keurmerken kan herkennen en wat ze betekenen. Leren hoe de kledingproductie schadelijk is voor het milieu. Leren hoe marketing werkt en dit toepassen in de verkoop van de zelf gemaakte producten. Zelfvertrouwen en betrokkenheid vergroten.
Tijdsinvestering
lessen van 1,5 of 2 uur