<< terug naar het overzicht

Mode ondernemers - Op school

Een groep kinderen gaat de uitdaging aan om hun eigen duurzame mode merk te ontwikkelen en het het meest succesvolle bedrijf te worden! In dit programma ontwikkelen de kinderen 21e-eeuwse vaardigheden als creatief- en oplossingsgericht denken, samenwerken en presenteren. Allereerst onderzoeken de kinderen de productieketen van kleding. Om de nieuwe modemerken tot leven te laten komen ontwerpen de bedrijfjes een eigen bedrijfslogo en keurmerk. Onder begeleiding van een professioneel ontwerper geven de kinderen de eigen collectie kleding vorm en werken ze aan het eindproduct. Om de eigen kledinglijn te verkopen leren de kinderen in workshops marketing, pitchen en/ of budgetteren hoe zij hun product kunnen promoten. Dan is het tijd voor het eindevenement: de (kl)eerlijke modemarkt! Hier verkopen de kinderen hun zelf ontworpen kleding aan ouders, vriendjes en familie.

Doel

Leren dat in de huidige mode-industrie het oneerlijk verdeeld is en hoe het eerlijker en duurzamer kan. Leren hoe je keurmerken kan herkennen en wat ze betekenen. Leren hoe de kledingproductie schadelijk is voor het milieu. Leren hoe marketing werkt en dit toepassen in de verkoop van de zelf gemaakte producten. Zelfvertrouwen en betrokkenheid vergroten.

Tijdsinvestering

lessen van 1,5 of 2 uur

Leverancier
Fawaka Ondernemersschool
Type
Projecten
Thema
duurzaamheid, planten
Niveau
groep 3 t/m 8
Periode
Hele jaar
Plaats
Op school
Uitvoering door
Fawaka Ondernemersschool heeft een poel van ervaren docenten
Kosten
Kosten zijn afhankelijk van het aantal lessen. Indicatie € 2.460,- inc. btw per klas per 10 lessen
Kerndoelen
Kerndoel 42: Natuurkundige verschijnselen
Kerndoel 44: Kennis van produkten
Kerndoel 45: Technische oplossingen
Kerndoel 47: Ruimtelijke inrichting
Kerndoel 54: Uitdrukken en communiceren
Kerndoel 55: Reflecteren