1801 (VK) Eentje Geentje 02
Een prentenboek kan een basis zijn voor veel educatieve activiteiten. In een vertelkoffer staat steeds één prentenboek-verhaal centraal. Naast het prentenboek zitten er diverse uitdagende materialen in de koffer om vanuit het verhaal verder te werken aan de ontwikkeling van de kinderen. De activiteiten en materialen ondersteunen bij het bereiken van de vaardigheden:
Een vertelkoffer besteedt aandacht aan ongeveer twee à drie 'accent' domeinen. De activiteiten sluiten aan bij de methodiek 'Interactief voorlezen' van de taallijn VVE. Daarnaast kunnen de koffers ook prima ingezet worden bij thematisch werken.
Laat het verhaal samen met de kinderen tot leven komen en verwerk het op een creatieve manier. Bouw het verhaal uit. Verzin een andere afloop... De mogelijkheden zijn oneindig.
Nieuwsgierigheid, genieten van een prentenboek en verwonderen zijn trefwoorden die alle vertelkoffers als belangrijk uitgangspunt hebben!
Doel:
Nadruk op domeinen:
Tijdsinvestering:
Afhankelijk van de gekozen activiteit(en).
Inhoud: